• slide1
  • slide2
  • slide3

Vragen en antwoorden

Ik strip met u de visie af en in sessies met eventueel uw management en maak ik zichtbaar de werkelijke toegevoegde waarde en vertaal deze naar concrete speerpunten. Samen met de mensen die het doen zet ik die om in concrete actiepunten vertaald in (groeps) resultaten. Sleutelwoorden zijn hier de klant centraal en de toegevoegde waarde in het proces.

Mijn en dijn zijn vaak afkomstig uit het niet hebben van een gezamelijk doel en hierop te sturen. Dat laatste is meestal een punt van aandacht. Ik ontleed voor u het proces en ga niet uit van de hierarchiesche organisatie. Met medewerkers in sessies maak ik dit concreet en visueel. Aan u de randvoorwaarden en de middelen, aan hun wat de mogelijkheden zijn en het hoe te doen. Vanuit daar verbind ik de sturing van management naar de werkvloer.

Wat is de nut en noodzaak. Met u ontleed ik wat u drijft en wat u en het management daadwerkelijk wilt. Probleempje systeempje is het niet dus. Eerst het proces in beeld en daarna welke systemen, middelen etc.

Geen controle? loslaten? Enige sturing is wel nodig. Maar waarop? Dat breng ik voor u in beeld. Welke stuurinformatie op uw dashboard? Vanuit uw visie, de harde cijfers, de data analyses hierover. Met de best practise creeer ik de indicatoren die u zelf kunt bijstellen. Dit maakt het makkelijker om te kiezen wat nu echt belangrijk is.

Doorzetten, houd moed en toon dat leiderschap! Ik help u met gesprekken en visueel krijgen van die visie, die juiste vertaalslag, en die juiste woorden die aanslaan en worden onthouden. Alles in uw eigen stijl maar wel rakend en bindend. Ik luister en ben kritisch, snap ik u wel? Wat in uw omgeving niet wordt geuit doe ik wel en maak het verder visueel in oorzaak en gevolg met scenario's.

En u snapt het wel maar........Ik breng middels sessie duidelijk in beeld welke toegevoegde waarde er is en wordt gebracht. Of niet..... Middels analyses en procesbenadering visueel gebracht.

Nee, niet de juiste term. Het impliceert hierarchie waardoor geen begrip en geen effectieve samenwerking. Klantgericht is alleen naar buiten toe. Met marketingsdoelen vertaal ik dat naar stuurmiddelen en doelen binnen de werkprocessen.

Altijd, als u er achter staat. Daar begin ik mee. De commitment van u hierover te formuleren. En dat is de cultuur te willen hebben van verbeteren en durven fouten te maken. Ook u. Ik breng in beeld hoe u zich daarmee opstelt, hoe u dit gerapporteerd wilt hebben en hoe u de medewerkers laat doen wat ze echt incentriek willen, verbeteren.

Conceptueel kijk ik met u mee naar wat de toegevoegde waarde nu exact is. Om hiermee veranderprocessen in beweging te zetten en aan te sluiten op de bestaande werkwijze en cultuur. Door de medewerkers mee te laten denken en hun krachten te gebruiken om het ook hun succes te laten worden.

Ontmodellen! Gezond verstand en de pull van de klant te gebruiken in plaats van een model.

Oei, de valkuil is probleempje systeempje. ICT is een ondersteuning en niet een rem voor uw werkprocessen. Ik zorg voor het in beeld brengen van de juiste informatie stroom en het juist gebruik van de ICT middelen door middel workflow analyses.

Waar wil ik op sturen? Ik gebruik het INK en de map van toegevoegde waarde om samen met u de basisstuur elementen te formuleren die in verbinding staan met de productie en de missie.

Moet u veranderen? Ik breng met de procesbenadering middels interviews de werkstroom visueel in beeld met de actoren en stakeholders. Waarbij de focus is op de taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden zoals die daadwerkelijk worden gehanteerd. Wilt u dit veranderen? Dan ga ik met die actoren en stakeholders de nut en noodzaak doornemen van een verandering om hun het gevoel te geven dit zelf te zien als verbetering.

Weten uw mensen het verschil? Wat weet u en wat doet u in een rol? Wat is een rol? Kan ik daar onderscheid mee maken met een functie? Tijdelijk? Ik breng duidelijkheid middels een rollenformat waar in visueel duidelijk is wie nu een actor is en wie nu een stakeholder is. Welke invloeden heeft men op elkaar en op u?

Geduld...... en beginnen met te onderzoeken welke invloedssferen er zijn en hiervoor veilige zones te creeren om vanuit daar te werken in kleine stapjes. Welke invloed kan ik en u aanwenden?

Joomla templates by a4joomla